WPRB Princeton 103.3 FM

New Jersey's Only Radio Station

WPRB Princeton 103.3 FM

The Sprawl

Jul 29, 2021 3:00 PM β€“ 5:00 PM

With Mickey

Episode #504: The 11th Annual All 7" Vinyl Show

The Sprawl
3:00 PM
Set Break: ----------------------------------------------------
3:01 PM
Royal Trux - I'm Ready
Royal Trux I'm Ready
Single A-Side Domino 1998

6101423a023a2.jpg

3:05 PM
Gary (U.S.) Bonds - Funky Lies
Gary (U.S.) Bonds Funky Lies
Single B-Side Botanic 1968

6101435fd23fc.jpg

3:07 PM
Foster Sylvers - Misdemeanor
Foster Sylvers Misdemeanor
Single A-Side Pride 1973

610143f6176f5.jpg

3:10 PM
Lloyd Price - Three Little Pigs
Lloyd Price Three Little Pigs
Single B-Side ABC-Paramount 1959

6101457f95c2f.jpg

3:12 PM
The Peppers - Pepper Box
The Peppers Pepper Box
Single A-Side Event 1973

610146784cc19.jpg

3:15 PM
Anthony Quinn w/ The Harold Spina Singers - I Love You, You Love Me
Anthony Quinn w/ The Harold Spina Singers I Love You, You Love Me
Single A-Side Capitol 1967

61014773ba1e9.jpg

3:17 PM
Sonny Charles & The Checkmates, Ltd. - Lazy Susan
Sonny Charles & The Checkmates, Ltd. Lazy Susan
Single B-Side A&M 1969

6101488f5e02a.jpg

3:21 PM
Liz Phair - Supernova
Liz Phair Supernova
Single A-Side Matador 1994

61014920654c9.jpg

3:24 PM
Peter Brown - Dance With Me
Peter Brown Dance With Me
Single A-Side Drive 1978

610149bf38b17.jpg

3:27 PM
Z.Z. Hill - It Aint' No Use
Z.Z. Hill It Aint' No Use
Single A-Side Mankind 1972

61014a559433a.jpg

3:32 PM
Set Break: ----------------------------------------------------
3:34 PM
The Fuzz - Leave It All Behind Me
The Fuzz Leave It All Behind Me
Single B-Side Calla 1971

610151aebce89.jpg

3:37 PM
Shocking Blue - Hot Sand
Shocking Blue Hot Sand
Single B-Side Pink Elephant/Colossus 1969

610152380da8d.jpg

3:40 PM
The Moments - Sexy Mama
The Moments Sexy Mama
Single A-Side Stang 1973

6101531108766.jpg

3:43 PM
Raydio - Get Down
Raydio Get Down
Single B-Side Arista 1977

6101537fb1924.jpg

3:48 PM
Funky Phaser & His Unearthly Merchandise - Shine
Funky Phaser & His Unearthly Merchandise Shine
Single B-Side Harvest 1976

aka, Be-Bop Deluxe

610153fe6f401.jpg

3:56 PM
Autoclave - Go Far
Autoclave Go Far
Single A-Side Diskord 1991

610154e541adc.jpg

3:59 PM
Donnie Elbert - That's If You Love Me
Donnie Elbert That's If You Love Me
Single B-Side All Platinum 1971

610157853b7b6.jpg

4:02 PM
Jean "Toots" Thielemans - Diga Diga Doo
Jean "Toots" Thielemans Diga Diga Doo
The Sound, Vol. III Columbia 1955

61015826a3bd8.jpg

4:07 PM
Clarence Carter - Sixty-Minute Man
Clarence Carter Sixty-Minute Man
Single A-Side Fame 1973

610158a2b0155.jpg

4:10 PM
Set Break: ----------------------------------------------------
4:12 PM
Whispering Smith - Mean Woman Blues
Whispering Smith Mean Woman Blues
Single A-Side Excello 1963

61015966dd46d.jpg

4:15 PM
The Continental 4 - Day By Day (Every Minute of the Hour)
The Continental 4 Day By Day (Every Minute of the Hour)
Single A-Side Jay-Walking 1971

61015a163a4d5.jpg

4:18 PM
Ruby & The Party Gang w/ Alto Zack - Hey Ruby (Shut Your Mouth)
Ruby & The Party Gang w/ Alto Zack Hey Ruby (Shut Your Mouth)
Single A-Side Law-Ton 1971

61015a92906eb.jpg

4:21 PM
El Coco - Cocomotion
El Coco Cocomotion
Single A-Side AVI 1977

61015b358b835.jpg

4:26 PM
Sleater-Kinney - You're No Rock n' Roll Fun
Sleater-Kinney You're No Rock n' Roll Fun
Single A-Side Kill Rock Stars 2000

61015c1aa2f2e.jpg

4:28 PM
Screamin' Jay Hawkins - Moanin'
Screamin' Jay Hawkins Moanin'
Single B-Side Philips 1970

61015cd89381c.jpg

4:31 PM
Profanatica - Heavenly Father
Profanatica Heavenly Father
Weeping In Heaven After World/Hell's Headbangers 1992

61015d90c320f.jpg

4:33 PM
Set Break: ----------------------------------------------------
4:35 PM
The Magic Touch - Step Into My World (Part 1)
The Magic Touch Step Into My World (Part 1)
Single A-Side Black Falcon 1971

61015e9ee4a1c.jpg

4:39 PM
Lee Dorsey - Mexico
Lee Dorsey Mexico
Single B-Side Amy 1966

61015f040f6f5.jpg

4:41 PM
Woody Herman & His Orchestra - Blue Flame
Woody Herman & His Orchestra Blue Flame
Single A-Side Decca 1947

6101600c59c2b.jpg

4:44 PM
Irr. App. (Ext.) - Dented Switchery
Irr. App. (Ext.) Dented Switchery
Split w/ Mykel Boyd Somnimage 2008

6101617b71f07.jpg

4:50 PM
Anthony Quinn w/ The Harold Spina Singers - Sometimes
Anthony Quinn w/ The Harold Spina Singers Sometimes
Single B-Side Capitol 1967

610161d8f2704.jpg

4:53 PM
Aaron Neville - Tell It Like It Is
Aaron Neville Tell It Like It Is
Single A-Side Parlo 1966

61016263d40ae.jpg

4:55 PM
Eric Burdon & The Animals - When I Was Young
Eric Burdon & The Animals When I Was Young
Single A-Side MGM 1967

61016302a3d78.jpg

4:58 PM
Set Break: ----------------------------------------------------
4:59 PM
Consumer Rapport - Go On With Your Bad Self
Consumer Rapport Go On With Your Bad Self
Single B-Side Wing & A Prayer 1975

610163b446cfe.jpg

Chat is archived.
Mickey (host) 3:00:55 PM
And now for the post-Sonic Bloom dance party.
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:01:18 PM
Spin them 45s 🧿!!
Mickey (host) 3:03:03 PM
Are y'all ready or what
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:03:58 PM
Oh, HE Ready!
Colin 3:04:00 PM
Yeah me too! I'm ready for the dance party, the end of work, dinner, sleep, the weekend, some ice cold ones, the list goes on and on,..
Brian D 3:04:31 PM
Red eye
Colin 3:04:41 PM
fried clams. been totally in the mood for those. Benn almost two years since I've had some.
Mickey (host) 3:05:11 PM
Dang, Colin is ready af
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:05:32 PM
Colin has a list
Colin 3:05:42 PM
always
Mickey (host) 3:06:10 PM
"Colin has a list" crack me up
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:07:13 PM
** "Colin has a list" crack me up** made me chortle out loud
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:09:58 PM
these FuZzY FortyFives! πŸ§ΏπŸ’™
Mickey (host) 3:10:17 PM
yeah, lil muddy there, but the groove s strong
Colin 3:10:58 PM
I love the label design. especially that botanical.
Mickey (host) 3:12:30 PM
hell yeah Colin, I love old label design. Some of those more regional ones are amazing.
Mickey (host) 3:13:40 PM
I didn't play anything from them today, but check out Phil-L.A. of Soul. Great name for a label, even better logo.
Mickey (host) 3:13:59 PM
that's right, skips not removed!
Brian D 3:15:35 PM
Zorba loves you
Colin 3:15:56 PM
I just looked up Phil-L.A. of Soul, t-shirts are available!!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:16:11 PM
Great start to the show!! Luv the skips and the fuzz and the snap crackle and pops!! Thanks, DJ Mickey!
Mickey (host) 3:16:42 PM
Zampano loves you too, Brian
Mickey (host) 3:17:10 PM
Sounds like you'll have a good afternoon then, Mr.M
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:17:16 PM
I heart Anthony Quinn!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:17:32 PM
Yuppers!! πŸ–€πŸ’€
Mickey (host) 3:17:34 PM
Woah, t-shirts? thanks Colin, that's awesome
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:22:26 PM
this one rn af
Mickey (host) 3:22:45 PM
hell yeah af
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:23:09 PM
nice collection af
Mickey (host) 3:23:36 PM
thank you af
Ambrose Hughes 3:23:44 PM
Hi Mickey! Damn, I haven't heard this is yonks, nice one!
Ambrose Hughes 3:23:57 PM
*in
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:24:09 PM
Mucho Jealous af
Mickey (host) 3:25:29 PM
Hey Ambrose, glad your here and having a good time!
Mickey (host) 3:29:13 PM
Mr.M, the 7" vinyl shows are heavily fueled by stuffs folks tossed out. A little patience, and here we are.
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:30:10 PM
Well, thanks for being a TopNotch garbage picker!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:31:06 PM
I hope you got me one of each. Otherwise, I’m cry.
Mickey (host) 3:31:16 PM
you cry
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:31:52 PM
I can has giggles
Mickey (host) 3:35:32 PM
fuzz sez leave it all behind
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:35:37 PM
Fuzz, The WHUT
Mickey (host) 3:37:09 PM
this is a preferable fuzz
Teresa Peacock 3:37:43 PM
Hi Mickey, Mr. M, Ambrose, Colin, & Brian D!!! I cannot tell you how much I love that Peter Brown song! I think my best friend had it on a K-
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:37:48 PM
yuzzzz!
Mickey (host) 3:38:38 PM
hey Theresa, glad to see you. Check that b-side "for your love," real good too
Teresa Peacock 3:39:51 PM
...K-Tel record and we spent literally HOURS coming up with dance moves meant to impress our fellow 7th graders at the next Junior High dance!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:40:54 PM
Hi, Teresa Peacock! That’s awesome!
Mickey (host) 3:41:06 PM
Teresa, "Dance with Me" is a journey for sure
Mickey (host) 3:42:26 PM
It's awesome y'all were that into it, great story!
Mickey (host) 3:45:38 PM
my dude says get down
Ambrose Hughes 3:45:50 PM
Hi there Teresa!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:47:35 PM
These last two Gems have me breaking out the Courvoisier and it’s only noon o’clock over hure
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:48:12 PM
Colin, has his glass out
Colin 3:48:58 PM
It's more like a plastic water cup. Still at the office. somebody has to keep this party classy.
Mickey (host) 3:49:07 PM
drink responsibly, dance irresponsibly
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:50:01 PM
Haha CHEERS πŸ₯ƒπŸ₯ƒπŸ₯ƒπŸ₯ƒπŸ₯ƒπŸ₯ƒπŸ₯ƒπŸ₯ƒ
Colin 3:50:50 PM
cheers! πŸ§ƒπŸ§ƒπŸ§ƒπŸ§ƒπŸ§ƒ
Colin 3:51:35 PM
although all these phaser guitar solos make it difficult to keep it classy.
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:52:47 PM
Shine On
Colin 3:53:59 PM
my brain is now custom phaser engraved.
Mickey (host) 3:54:28 PM
hell yeah
Ambrose Hughes 3:56:22 PM
@MrM, it's cognac O'clock somewhere ;))
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:56:52 PM
That’s what my tattoo sez!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 3:57:05 PM
What about yers???
Mickey (host) 3:58:10 PM
"make sure yr jones gets good n funky"
Ambrose Hughes 3:58:19 PM
LOL! I'm a blank canvas.
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:01:47 PM
Applause Applause Applause for Hour One!
Mickey (host) 4:04:08 PM
thank ya
Ambrose Hughes 4:05:54 PM
An hour well spent!
Mickey (host) 4:06:40 PM
I had to go out to the car during the Donnie Elbert. Snuck a listen, crackle sounded good over the air.
Mickey (host) 4:07:07 PM
Thanks Ambrose
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:08:00 PM
I thoroughly enjoy hearing all the noises of a vinyl doin it’s thang.
Ambrose Hughes 4:08:48 PM
@Mickey, well timed with this!
Mickey (host) 4:09:26 PM
Yeah Ambrose, Clarence just did a pretty accurate description of the last hour.
the_dude 4:09:28 PM
'Have you ever made love...on a couch?'
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:09:51 PM
I’m Andy Rooney 🀣🀣🀣🀣
Mickey (host) 4:10:17 PM
The Dude, bringing up the best song ever
the_dude 4:11:05 PM
I be strokin' ! Lol it's high in the running
Ambrose Hughes 4:11:21 PM
@MrM, took me a minute there, lmao!
Mickey (host) 4:11:24 PM
dang, thought you was Ed Bradley, Mr.M
Ambrose Hughes 4:11:53 PM
But not Diane Sawyer
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:13:31 PM
I’m all of them 60 Mins Fools!!
Mickey (host) 4:16:16 PM
I like "gonna come on strong, gonna prove them wrong"
Ambrose Hughes 4:17:16 PM
Totally! :))
Mickey (host) 4:18:54 PM
mmhmm
Ambrose Hughes 4:21:02 PM
I wanna party
Mickey (host) 4:21:27 PM
BASS
Ambrose Hughes 4:23:21 PM
STRINGS
Mickey (host) 4:23:36 PM
COCOMOTION
Brian D 4:28:10 PM
Great tunes. Sets Flowin' around the funky decades well.
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:28:19 PM
SLEATER-KINNEY❀️‍πŸ”₯
Mickey (host) 4:29:00 PM
I'm glad y'all are having a good time.
Mickey (host) 4:29:07 PM
S-K af
Ambrose Hughes 4:29:48 PM
SK are touring with Wilco!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:29:51 PM
AF THIS SONG RN AF
Mickey (host) 4:30:44 PM
seen Sleater-Kinney many many many times, lots of memories
Mickey (host) 4:31:07 PM
sometimes you just gotta let it go, Mr.M
Ambrose Hughes 4:31:22 PM
Nobody beats the Jay!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:31:32 PM
cool af cool af cool af
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:32:35 PM
I’m cry in Hell
Mickey (host) 4:32:40 PM
did you just try to summon Screamin' Jay, Mr.M?
Mickey (host) 4:33:03 PM
I thought you were from Hell, right? Hell, SoCal?
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:33:03 PM
Ha ha ha
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:33:20 PM
And Yes
Ambrose Hughes 4:34:02 PM
Hope you are content now MrM
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:34:21 PM
Never gonna happen
Mickey (host) 4:34:32 PM
Near Bumpass Hell?
Mickey (host) 4:35:07 PM
This is on your radio, right now. You're listening to this.
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:35:24 PM
What is that *almost playing in the background??
Ambrose Hughes 4:35:26 PM
Background track has me in stitches man LMAO!
Brian D 4:35:36 PM
He's cracking himself up... That guy who talks during your show Mickey
Mickey (host) 4:36:52 PM
I never know how that's gonna go. I get VERY surprised sometimes.
Ambrose Hughes 4:37:08 PM
Sounded like somebody trying to silence Scream Jay! :)))
Mickey (host) 4:37:17 PM
Mr.M, it was Screamin' Jay
Mickey (host) 4:38:31 PM
"That's why I'm telling you how it is in my world"
Mickey (host) 4:38:51 PM
no make believe, shit is real
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:40:59 PM
Are you using the last spinnin vinyl for those bits on mic?? I figured it was one specific selection just for that purpose.
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:41:54 PM
Or other? Or ???
Mickey (host) 4:42:51 PM
specific selection taken from the bunch with a hunch it could be ridiculous and distract me when talking
Ambrose Hughes 4:43:36 PM
@Mickey RESULT!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:43:45 PM
It’s a fun feature! Good on ya!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:44:03 PM
I wanna hear the B-Side of this one af
Mickey (host) 4:44:13 PM
I figure I'm just mumbling real fast anyway, let's go all in
Mickey (host) 4:44:33 PM
b-side is "Misirlou"
Mickey (host) 4:44:55 PM
i love the "duh-DUHHHHHHH"
Brian D 4:49:44 PM
A lil WD40 NEEDED
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:50:15 PM
One CAN
Mickey (host) 4:50:40 PM
i dunno, can you lubricate a wine glass?
Mickey (host) 4:50:52 PM
A: yes
Ambrose Hughes 4:51:58 PM
@Brian D, works in a pinch :))
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:52:48 PM
I hope we get another all 7” vinyl show before next July.
Brian D 4:52:52 PM
If only Sebastian Cabot spoken Bob Dylan 45s followed this.... nahh... it ain't me babe... nah
Ambrose Hughes 4:53:38 PM
Anthony Quinn show???
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:54:42 PM
The end of this show is ChefKiss πŸ§‘β€πŸ³πŸ’‹
Mickey (host) 4:55:14 PM
It's yearly for some reasons, Mr.M. I appreciate the enthusiams.
Mickey (host) 4:55:45 PM
Ambrose, I thought it apropos to let him finish his thoughts, y'know?
Ambrose Hughes 4:56:23 PM
@Mickey, quite!
Corage Mike 4:56:31 PM
Great show…. Thanks for the Quinn.
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:56:40 PM
I appreciate all the time and effort that goes into an all 7” vinyl show! Big cheers to you, DJ Mickey!
Mickey (host) 4:56:55 PM
Thanks Mike, glad to hear it.
Mickey (host) 4:58:08 PM
They used to be 3 or 4 hours, live, Mr.M. That was a workout. Probably the most I've ever felt like a real DJ.
Ambrose Hughes 4:58:34 PM
I'm with MrM!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:58:43 PM
Looking forward to THAT AF
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 4:59:07 PM
I agree and concur with MrM!
Mickey (host) 4:59:10 PM
I have reason to believe Lizbot is next and going to kick ass.
Colin 5:00:03 PM
bye ya!!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 5:00:07 PM
Kind regards to you, DJ Mickey!
-ᎷяMΞ”αžα¨Γ˜Π˜αŽ’ΞžN᎒-πŸ’€ 5:00:12 PM
Cheers Dears!
Ambrose Hughes 5:00:18 PM
Brilliant show Mickey!
Mickey (host) 5:00:26 PM
Thanks everybody, glad y'all had a good time.
Mickey (host) 5:00:45 PM
++GOOD!!!......